2015. július 1., szerda

Biztonsági övre rögzíthető utazópárna

Nekiestem végre a fiúk utazópárnájának, mert már elegem van, hogy ha megteszünk egy 50km-es
távot (ami nagyszülők miatt nem ritka), hazafelé leesett fejek vannak, dőlnek erre-arra, előre-hátra, stb.

Mivel ketten vannak az én drága fiaim, és természetesen SOHA nem vitatkoznak SEMMIN, ezért rögtön kettőt kellett csinálnom, hiába nincs szüksége a kisebbiknek rá. 

Először is kiválasztottam az anyagokat. Egyik oldalának plüsst, a másiknak vásznat.
Kiszabtam mindkét anyagból 35 (széles) x 45cm-es téglalapot. A második szám attól függ, milyen hosszúra akarjuk csinálni.
A belső anyagból egy csíkot (12cmx50cm) is kell szabni, amibe majd belebújtatjuk a belső párnát.
Ennek a csíknak az egyik hosszanti oldalát beszegtem, majd a másik oldalánál és két végénél visszahajtva a vászonhoz (középre) odavarrtam, 2 hajtást csinálva a végeken, hogy a belső párna kényelmesen beférjen.


Ezután a plüssel színre színt fordítottam, egyik oldalánál összevarrtam.


Visszafordítottam, és még egyszer végigmentem az anyag szélén:



Ezután az anyagot körben visszahajtva összetűztem, és körbevarrtam:


A belsőpárna tartó "erszény" két szélénél is levarrtam az anyagot a jobb tartás érdekében.


Kész a külső, a belső párnát a középső csíkhoz mértem. Pár centivel legyen szélesebb, mert tömés után hengeresedik a dolog.


Ezt a téglalap alakot csak körbevarrtam, kifordítottam, kitömtem, a végét pedig levarrtam géppel.


Belepróbáltam a párnát, nagyjából oké. ;)


A párnával együtt hasznos megpróbálni, hogy a tépőzár hova is kell.
Én 5cm széleset használtam.


A másiknál is nézzük meg újra, hova kell kerülnie, mert az egyik a vászonra megy, a másik a plüssre.



 A végén egy kis díszítés, nehogy összevesszenek rajta (úgyis össze fognak...)





Végül megkértem a tulajokat, hogy próbálják ki..... :D







Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése