2014. július 30., szerda

Polc vidékies stílusban


Ez a fenyő polcocska akkor került ide, amikor épp első gyermekünket vártuk, sürgősen berendeztük a gyerekszobát, polc a falra, majd lesz vele valami.
Igen ám, de eltelt 3 év, és a polc még mindig ugyanúgy ott áll, kezeletlenül.


Ez a pár év nem telt el büntetlenül, nézzétek, milyenné válik a kezeletlen fa:


Bolyhos, puha, mintha mállana, és foltos is. Szépen magába szívott minden nedvességet. Hát ezért kell lekezelni.
Ha ilyen darabunk van, semmi gond….csiszoljuk le!
Kézzel csiszoltam, 120-as papírral:


A polctartót ezután lekentem fehér selyemfényű zománcfestékkel (vizes bázisú). A vizes bású festékeknek az a nagy előnye, hogy nem kell higítózni, nem kell szagolni a büdösséget, és az ecsetből a csap alatt simán kijön a festék, és gyorsan szárad. Tehát nekem való!





A polc része az érdekesebb. Ez egy egyszerű deszka, amit nagyon szívesen méretre vágnak nekünk a fiúk a barkácsáruházban. ;)
Csiszolás után én egyetlen termékkel oldottam meg a dolgot.
CSokibarna 2 az 1-ben (alapozó és zománc-) festéket használtam.
Mivel szerettem volna, ha a fa erezete továbbra is látszik, az alapszínhez (pác hiányában) a vízzel felhigított festéket használtam. Lekentem, kicsit erősnek találtam, ronggyal visszatöröltem a felesleget.



Ezután jött a móka. Hogy egy kicsit régebbi hatást keltsen, a festékből pöttyöket tettem rá, majd ezeket dörzsöltem el ronggyal, hogy szépen beleolvadjon az összképbe, és adjon egy kis egyenetlenséget, amitől a fa eredetibbé válik. Ha jobban „öregíteni” szeretnénk, előtte csiszoljuk vissza a sarkokat is.


Befejezésül (természetesen csak teljes száradás után) bedörzsöltem méhviasszal, ami szép meleg árnyalatot, és vízlepergető felületet ad a fának, na meg persze egy szép selymes fényt. Használhatunk lakkot is, de hagyhatjuk csak simán a zománcozott felületet.
Végül felcsavarozzuk a falra, és telepakoljuk!




Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése