2014. április 22., kedd

Táska tanároknak ;)

Hogy milyen szakmával tudnám magam definiálni, az elég bonyolult, amit az élet hoz...vagy amit én választok? 10 éve dolgozok, és mindjárt tele a TB-kiskönyvem...
Mielőtt filozófiai kérdésekbe merülnék, leegyszerűsítem: most épp megint tanítok, és lelkes vagyok a téma iránt, bármilyen rémisztő is. :D
Olyan hirtelen jött ez a "villámcsapás", hogy még egy normális táskám se volt, amibe a könyveket tehettem volna.
Ezt a bibit most orvosoljuk! :D
Zsákvászon őrület marad, tehát az alapja ez lesz, belül egy rózsás anyaggal enyhítem a "durvulást".
Könyvekre méretezve kiszabtam egy hosszú csíkot mindkét anyagból, ezek kettéhajtva lesznek a táskám eleje ill. háta.


Mindkét anyaggal ugyanazt fogom csinálni külön-külön, a végén kelnek majd egybe.
Két oldalt levarrom a széleket, így egy U alakot kapunk, azaz a táskánk fő formáját.



A táska csücskeit az anyag fonákján behajtom, levarrom, levágom:


Ezek után látom, hogy milyen magas is lesz, le is vágok belőle, ez a maradék jó lesz majd a táska fülének.
A "száját" befelé hajtom, és leszegem.



A fülekhez a maradék anyagomat csak kettéhajtom, és cikk-cakk öltéssel összevarrom a széleit.



A táska belsejéhez illesztem őket, gombostűzöm, majd levarrom több helyen is, hogy jó tartós legyen.




Most jön a felirat készítés. Ideális esetben, pontos szabásmintával még varrás előtt ajánlatos megcsinálni, de mivel én csak találomra készítettem, szerettem volna látni, hogy hol is a táska közepe valójában.
Tehát elő a textil-filccel, két anyag közé egy újságpapír, és mehetnek a betűk. Először halványan, ha netán elrontanám, aztán átfestem. Nekem ehhez nem kell sablon, megy szabad kézzel. Egyébként gyakorlat teszi a mestert, fő motivációm a lustaság volt, mert a sablonozással elmegy egy csomó idő, szóval minél többet ír-fest az ember, annál jobban megy majd a dolog.




Ezután beleillesztem a rózsás anyagot, amit ugyanúgy U alakúra varrtam, csücskeit levágtam.
Gombostűvel összetűztem a két anyagot a táska szájánál, majd végigmentem rajta a varrógéppel.



Ennyi....lehet pakolni! :)




Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése