2014. április 11., péntek

Húsvéti tojás kicsit másképp

A húsvét egy olyan ünnep, ami reformokra vár.
Sajnos teljesen elkanyarodtunk a kiindulási ponttól, teljesen mindegy, hogy valaki keresztény vagy sem.
Elment az ünnep az olcsó kölnik, a pénzvadászat, és a menekülés irányába. Bevallom őszintén, mi se várjuk a locsolókat már jó pár éve az olyan rossz tapasztalatok miatt, mint pl az utcából becsenget pár srác, kézzel festett tojást kapnak, amit távozva a földhöz csaptak, mert pénzt vártak.
Így ajtó bezárult az idegenek előtt, megmaradt a szűk családnak, mert az ünnepet nem akarom elveszíteni. És ünnepelni csak úgy lehet, ha a szívünket is ünneplőbe öltöztetjük, és amit adunk, azzal megszenvedünk, nem pedig átcsúsztatunk egy papírpénzt a másik markába.
Aki igazán szeret minket, örül egy általunk készített süteménynek, vagy általunk festett tojásnak, mert látja bennük a szeretetünket, hogy mennyi időt szántunk rá.

Én most tojásokat hoztam, kicsit eltérőek, mint a hagyományos festett tojások.
Semmi más oka nincs ennek, mint hogy nem szeretem önmagamat ismételni, ezért próbálkozok ezzel-azzal.

Először is kifújtam egy tojást, előtte kilyukasztottam egy tűvel mindkét végét.

 

A tojásfújáshoz egyetlen tanácsot tudnék adni: ne nézz le közben! Egyszerűen gusztustalan, és ha látom azt az összecsomósodott fehérjét, ahogy lóg lefelé a tojáson, elkap a hányinger.
Szóval csak előre nézni, és fújni, amíg bírjuk. Valahogy mindig a legelső a legnehezebb, és a többi gyorsabban megy. Még mindig nem jöttem rá a titkára, miért. :)
Ehhez a tojáshoz keresgéltem festékeket, de nem találtam itthon mást, mint selyemfényű zománcot a nagy bútorfestésekből.
A maradék piros már semmire se volt elég, ezért tettem hozzá egy kis kéket, így lett meg a lila.
Szépen terül, könnyű használni, hamar szárad, és mivel vizes bázisú, nem büdös.
 

Egy réteg után jött a díszítés üvegfestéshez való kontúrral.
Aztán újra zománccal színeztem ki a szíveket, így született meg ő:




Régebbi termések, melyekhez csak üvegfestéket használtam, illetve a zöldet egyszerűen csak alkoholos filccel színeztem.





A tojásfestéshez tényleg nem kell sok minden, csak éppen egy kis idő. Amit akár a családtagokkal is eltölthetünk. Akik picik még az ilyen aprólékos munkához, használják a hagyományos tojásfestékeket főtt tojásokon, garantáltan élvezni fogják, mi meg kidíszítjük picit.



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése