2014. március 18., kedd

Táska lukas farmerból

Tizenakárhány év után megadta magát az egyik kedvenc farmerom, és vége...
Sajnáltam kukába dobni, hisz annyi szép része maradt még, átalakítani nem lehetett, hacsak nem rakok egy foltot a sejhajomra. Maradt a táska ötlet, de nagy fenntartásaim voltak ezzel kapcsolatban. Nem akartam hippinek tűnni, elmúltak már azok az idők, valami szépet akartam, de a farmer...mint táska...olyan vadul hangzik.

Innen indultunk:


Először is levágtam a szárakat.


Középen elől és hátul kicsit "bugyros", így kibontottam, majd összetűztem és összevarrtam úgy, hogy kisimuljon. Nem kell halálpontosan, tökéletesen, ne felejtsük el, egy rossz farmerról beszélünk, és a farmer táska nem az a kategória, amin mindennek miliméterre stimmelni kell. :)


Aztán szépen levágtam az alját, kifordítottam, és végigvarrtam. Felül nem tudtam egymáshoz igazítani az elejét és hátulját, mert elől jóval mélyebben volt szabva. (Ennek megoldása később.)


A csücsköket a következő képen meghajtottam, levarrtam, aztán a felesleget levágtam. Mindkét csücsökkel megcsináltam ezt.


Megvan a táska külseje, a bélést úgy szabtam ki, hogy ráraktam a táskát egy dupla anyagra, és körberajzoltam. Jobb lett volna a csücskös dolog előtt körberajzolni, de elfeledkeztem róla.


A vatelint a bélés fonákjához varrással rögzítettem.


Majd egybefordítottam a két bélés anyagot, színre színt. Összevarrom a két oldalát, az alját, a csücsköket ugyanúgy levarrom, levágom a felesleget.




Ezután elkészítem a pántokat.
A nadrág szárából kivágok egy hosszú csíkot, a bélésből ugyanakkorát. Én akkorát mértem, mint a megmaradt szár, de ez attól függ, ki milyen hosszút szeret.
Színre színt fordítok, a két szélét végigvarrom, majd kifordítom.



Két vékony csipkét varrtam rá díszítésként, azután belülről hozzávarrtam a táska falához.



Ezután varrtam össze a táskát a béléssel, hogy takarja a pántot. Először beletömködtem a bélést, hogy hogy is fog kinézni, gombostűvel végigtűztem a táska szélével, úgy igazítottam, hogy elől több látszódjon a bélésből, így kiegyenlítődik a különbség. Ezután végigvarrtam az összetűzött anyagot.


A bélést csak beletömködtem a táskába, és jöhetett a díszítés. Csipke az övtartóba. (Nem tudtam dönteni melyiket a kettő közül, így lett mindkettő), és egy régi szoknyához adott lityegő, amit nem is tudom mióta pakolgattam egyik fiókból a másikba, hogy jó lesz ez még valamire!


Patenttal fogom össze a táska "száját", kívül gomb takarja a felvarrt patent hátát.


A hátsó zsebben jól elférnek a kisebb papírok, bevásárló cetlik, verdás kártyák :D


Belülről:


És kívülről. A zsebeiben minden apróság elfér, amit én soha nem tudok hirtelen hova tenni. Cetlik, visszajáró, telefon...cumisüveg. :D


És végül arra jöttem rá, hogy totál belezúgtam a táskámba, mert megmaradt az egyik kedvenc farmerom is, és lett egy igazán szép és HASZNOS táskám, ami tényleg rám lett szabva. :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése