2014. január 29., szerda

A világ keletkezése

"Amikor még nem voltak emberek, mi se voltunk, meg mamáék se, nem volt semmi.
És akkor Isten gondolkozott, gondolkozott, hogy hogyan kéne megkavarni a világűrt.
Aztán megkavarta, és lett egy robbanás.
Aztán lettek bolygók, meg Föld is, meg Mars, meg Jupiter, meg Szaturnusz is...
A Földön lettek szárazföldek, meg vizek, aztán fű meg fa, meg emberek. A szárazföldek mozogtak!"
Van még tovább is, 3 éves Ákos fiam evolúciós teremtéstörténete még közel se záródik be itt, de akkor sose jutnék el a Jupiterünk tényleges megszületéséig! :)

A tettek mezejére lépve:

Kell hozzá:
- egy szép kerek lufi
- újságpapír
- csiríz
- festék

Az újságpapírt szépen szétcincáljuk, apró csíkokra. Aztán elkészítjük a csirízt. Szegény ember vízzel főz, nem kell ide tapétaragasztó, meg egyéb költséges dolog. Izgultam persze, mert azt is mondják, hogy olcsó húsnak híg a leve, de neeeeem!!!! Tökéletesen működött a csiríz, szóval hajrá!
A csirízhez nem kell más, csak víz és liszt. 4 deci vízhez 6 teáskanállal tettem, de mivel ez a Jupiter marha nagy lett, még egy adagot kellett főznöm. Megvan pikk-pakk. A vizet fel kell forralni egy edényben, külön kevéske vízzel elkeverni a lisztet, majd mikor forr a víz, beleönteni, és folyamatosan keverni, amíg be nem sűrűsödik. Ez nálam másodpercek alatt megtörtént.
Aztán megvárni, amíg langyosra hűl, és már lehet is kezdeni a kenekedést :)

Nem áltatok senkit, hiába az ecset, hiába az óvatosság, úgyis tiszta trutymákok leszünk!
Ahogy rákentük a csirízt, mehet rá az első réteg papír. Én az alját kihagytam, és mikor már felragasztottam minimum 4 réteget, akkor fordítottam meg a gömbömet, és fejeztem be a kimaradt részt. Egy tálkába állítottam, nehogy elguruljon közben.
4 réteg már elegendő, ha igazán betonkeményet akarunk, mehet 6 réteg is.

Ezzel elszórakoztam egy darabig, és mélyen elgondolkoztam, hogy ugyan minek fújtam ekkorára ezt a lufit. Akkor beszéltem meg Ákosommal, hogy legyen ez a Jupiter, a legnagyobb, és ezután már csak kisebbek jöttek.
Száradási időről nem sok infót találtam, hát beletellett 3-4 napba, mire tökéletesen kiszáradt.
Aztán a lufit kiszedtük, megpróbáltuk kioldozni a száját, és megmenteni, de nem akarta, sajnos az ő élete itt véget ért.

Érdemes egyébként festés után kiszedni, mert a festék kicsit megáztatja megint a papírt, na de így is működött.
Bármivel lehet festeni, nekem a kéznél levő barkácsoláshoz szükséges festékek voltak a legegyszerűbb megoldások. Vizes bázisú zománcfesték, egy kis falfesték is jutott bele, meg színezőpaszta, mindent összekutyulva kaptam meg ezt a nagyon kedves színt, amitől máris a világűrben érezhetjük magunkat :)

Újabb nap száradás, aztán jöttek a csíkok.
Oké, nem vagyok egy bolygó-festő, ennyi tellett tőlem, de a célszemély örült neki nagyon.



Már csak damilra várunk, hogy felrögzítsük a plafonra, na meg arra, hogy összekapjam a maradék energiámat, és nekiálljak a többi bolygó megteremtésének.
Addig a polc tetején pihenget a Jupiter.



Amint kész a Naprendszer, feltétlen bemutatom!!!! :)



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése